Home » Aktualności » Wycieczka do Krakowa klas 0-III.

Archiwum

Wycieczka do Krakowa klas 0-III.

Dnia 20.04.2012 roku dzieci klas 0-III udały się autokarem w podróż do zabytkowego miasta Krakowa. Udając się na Rynek Krakowa podeszliśmy pod „ okno papieskie”, które „Jakby się kto pytał – Franciszkańska 3″. To adres, który podawał Ojciec Święty Jan Paweł II – miejsce spotkań z krakowską młodzieżą, ale również wiernymi z wielu innych miejsc Polski, podczas Jego pielgrzymek do Ojczyzny. ” Okno papieskie” przy ul. Franciszkańskiej 3 nad bramą wjazdową do pałacu biskupiego w Krakowie. Miejsce, które wielu ludziom kojarzy się z postacią Papieża Jana Pawła II. W tym miejscu odbywały się nieformalne spotkania z wiernymi podczas pielgrzymek Papieża do Polski.

Następnie udaliśmy się na Gołębią 3, gdzie jest jedyna i najmniejsza w Polsce manufaktura tworząca słodycze w oparciu o technologię XVII wieku, w połączeniu z sercem i miłością do „CIUCIU”. Dzieci oglądały produkcję karmelków tworzonych bez pomocy maszyn. Produkcja słodyczy odbywała się w całości ręcznie, na naszych oczach, na podstawie ściśle określonej technologii obowiązującej małe manufaktury wieku XVII i XVIII. Manufaktura była atrakcją zarówno dla dzieci, , jak i dla rodziców będących też uczestnikami wycieczki i zaciekawionych techniką tworzenia  łakoci. Po degustacji ciepłych jeszcze cukierków zwiedzaliśmy Sukiennice, Stary Rynek, Kościół Mariacki, Bramę Floriańską, słuchaliśmy hejnału z wieży Mariackiej, robiliśmy zdjęcia z Tatarem, mimem, pod pomnikiem Adama Mickiewicza  z gołębiami oraz krakowskimi kwiaciarkami. Potem uliczkami Starówki udaliśmy się do Aquarium i Muzeum Przyrodniczego przy ul. św. Sebastiana 9. Widzieliśmy tam spreparowanego, zachowanego w idealnym stanie, prehistorycznego nosorożca włochatego. Zafascynowane podwodnym życiem pociechy z przyjemnością spędzały czas na oglądaniu zwierząt wodnych o całej gamie barw i ciekawych kształtach, a także nietypowych zdolnościach. Następnie pospacerowaliśmy na Podzamcze, aby podziwiać pomnik zlokalizowany u stóp wzgórza wawelskiego, upamiętniający legendę o mitycznym Smoku Wawelskim zamieszkującym jamę. Po tych atrakcjach pojechaliśmy do lasku Wolskiego, aby odwiedzić Miejski Park i Ogród Zoologiczny w Krakowie. Najmilej przywitał nas tam szympans, który swymi popisami bardzo imponował dzieciom i wywoływał salwy śmiechu. Korzystając z pięknej pogody zrealizowaliśmy ostatni punkt wycieczki- zwiedziliśmy Bazylikę Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach, w dolnej części Bazyliki Bożego Miłosierdzia Kaplice:

św. Siostry Faustyny

Świętych Obcowania
Matki Bożej Bolesnej
Grekokatolicką św. Andrzeja Apostoła
 Krzyża Świętego

Wieczystej Adoracji

Powspinaliśmy się na wieżę widokową o wysokości 77 m, liczącą 315 schodów, a na jej galerii widokowej podziwialiśmy panoramę dawnej stolicy Polski.
Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do domu..